Kandidaten kieslijst en lijsttrekker bekend.

25 februari 2022

PvdA Gemert-Bakel zet in op de mix ervaring en jeugd

De ledenvergadering van PvdA heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart definitief vastgesteld.

Na 4 jaar afwezigheid gaan de leden er van uit dat de PvdA weer een echt progressiever geluid in de gemeenteraad van Gemert-Bakel kan laten horen. Dat is hard nodig om de steeds groeiende ongelijkheid in onze samenleving tegen te gaan, en stappen te zetten op het vlak van een socialere en duurzamere plattelandsgemeente, waar jongeren weer betaalbaar kunnen wonen en de agrarische sector weer in balans komt met een leefbare en gezonde omgeving.

Peeter Mastenbroek uit Gemert is tot lijsttrekker verkozen. Het oud raadslid heeft als running-mates Olaf Palmen(35) en Willem Gloudemans (20).  Met deze mix van ervaring en jeugdig enthousiasme denken de leden de PvdA weer op de kaart te kunnen zetten.

Op de rest van de lijst is volop ervaring voorhanden om onze drie kopmannen te kunnen ondersteunen:

Op nummer vier staat de Bakelse ondernemer en oud dorpsraadlid Peter Hurkmans. Oud ondernemer Frans van Hek staat op vijf, gevolgd door Ninon Kreutzer (onderwijs en vakbond). Kira Letschert (personenvervoer) en Resi van Hek-Corstens  (voormalig docente en bedrijfsleven).

Als lijstduwer is oud-wethouder Hans van Dijk benoemd.

Van rechts naar links:
Hans, Frans. Resi, Olaf, Peter, Ninon, Willem, Peeter